EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-10-02
19:33:04

Föreläsning, Förberedande och Flashdance

Pallrade mig upp vid kvart i sju idag för att hinna äta lite frukost innan vagnen som skulle ta mig i tid till skolan gick. Lyckades förvånadsvärt bra med det med tanke på att jag mest gick runt och tyckte synd om mig själv. Jag fick skälla lite på mig själv för att återfå medvetandet.

Från klockan åtta till kvart i tolv var det fysikföreläsning...tre raster på 15 minuter varje timme måste tilläggas så det inte låter allt för jobbigt. Sedan en lunch bestående av två potatisar lite svampsås och två äpplen... har mått illa hela dagen. Jag hatar att vara sjuk! Knaprade lite piller i morse så jag hade bara ont i huvudet vilket var skönt...låter kanske lite knasigt men hellre bara ont i huvudet än i hela kroppen.

Efter lunch så hade vi lite introduktion till demonstrationerna som vi ska hålla gruppvis om två veckor ungefär...min grupp ska hålla den 16:e oktober och vi ska visa bl.a. att en fjäder och en kula faller lika fort i vakum. Våra experiment handlar i alla fall om Newton :)


Här är den coola mannen Isaac Newton...målad av Godfrey Kneller 1689...alltså 300 år innan jag föddes...lite coolt haha

När jag sedan kom hem så var jag så sjukt sugen på suchi att jag bara var tvungen att gå på jakt. Jag gick till torget och där inne fanns det inget så jag fick gå på upptäckfärd bortom torget...där hittade jag mycket intressant... ostaffär, kebab-hak, indisk resturang och till slut ett litet suchi ställe :D  60 kr för åtta bitar och det var fantastiskt gott! dock glömde de lägga i pinnar så jag fick äta med gaffel och kniv vilket var en märklig känsla...men det gick och ingefäran var kanoners mot halsen och när wasabin ångade upp i näsan blev det väldigt bra där också :D

Jag satte sedan på lite bra musik och ställde mig och gjorde chokladbollar och kollade sedan på Flashdance...älskar den filmen!

Nu återstår det att titta på faster Inger när hon snackar med jordbruksministern från dagens Gomorron Sverige. Sedan lite Riverside och sedan får vi se vad jag hittar på :D  sova kanske :D

peace out

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: