EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-11-12
21:30:22

Tårtbak

Ååh...denna dag känns som om den varit en vecka lång! Jag var i skolan halva dagen på föreläsning och det var en ganska interessant föreläsning. Efter den interessanta föreläsningen så gick jag och Jo hem till henne och käkade lite lunch och sedan satte vi igån att baka tårta :D    hon och Staffan ska ju ha tårtkalas på söndag :D

Vi kokade kolasås och hon gjorde dubbel sats så det blev massor över så vi kunde äta med sked ur kastrullen när det inte fick plats något mer på tårtan :D

Sedan skulle vi göra en tårta som heter "Herrarnas tårta" och jag lovar att den var bland det godaste jag ätit!  Smeten var inte så tokig den heller :P   Det är typ chokladkaks-botten och sedan ett lager med kaffe-smörkräm mellan och ett annat lager med cholkad-punsch-grädde lager :D  really nice vill jag lova!

Så från halv ett till klockan åtta bakade vi. Varvade med att kolla på när Staffan och hans kompis spelade tv-spel också... riktigt roligt! :D

Nu väl hemma så tänkte jag nog försöka ta och frissa till frillan lite...börjar bli lite rörigt känner jag  :P  

Och i min glad-ordbok fanns detta fantastiska ord med och det finns väl inget bättre ord som passar så bra in på denna dag :D



peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: