EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-11-20
19:43:22

Några timmar på stan och lite plugg

I morse när jag vaknade så sken solen in genom mitt fönster och jag såg bara blå himmel från min säng där jag låg och hade det varmt och skönt. Tänkte att det är perfekt att ta en morgon promenad idag och jag borde ju passa på. Har kommit in i ovanan att sova så länge det bara går och inte ta några promenader fast det är ljust på morgonen när jag stiger upp. Ska försöka ändra på det. Var ju så duktig förr.

Promenade varade i 45 minuter och jag tog en runda så jag kunde svänga in på FT och ta en Metro. När jag kom hem gjorde jag mig lite gröt och avnjöt den med Metros korsord och sudoku. Drog fram fysikboken efter min goda frukost och började läsa. Jag gillar min fysikbok för det är så lättläst. Den är på engelska men jag förstår det mesta i alla fall och det gör det hela lite roligare.

Jag blev avbruten i mitt pluggande när tankarna på boken som jag läser dök upp. Nu läser jag En blomma i arfikas öken  och den är väldigt bra... och det kom jag på då. Så jag började läsa och det gick knappt att sluta. Den är så spännande.

Vi ett så ringde Amelie för vi hade bestämt att ses på stan idag. Jag åkte in till stan och vi träffades och gick runt lite på gatorna och var på Åhléns, Designtorget, Bolagret, Granit. Gick till Akademibokhandeln också. Amelie kom fram till mig och sa något i stil med  'det är så skönt att gå på stan med dig för du är så inne i din egen värld'. Ingen av oss är direkt intresserade av att shoppa kläder och sånt men böcker gillar vi och inredningssaker...

Vi gick in på Espresso House och fikade. Jag tog en stor Vanilj Latte och en foccacia med parmesan & mazarella. Det var smaskens men gick på 94:- men det kände jag att jag var värd. Hur ofta fikar jag liksom (?)

Vi gick sedan upp längst Avenyn och gick in och kollade på skor och ännu en bokhandel... Sedan började det regna men vi gick ändå hem. Eller till Wavrinskys plats gick vi... hon bor där i närheten och jag skulle med vagnen mot Frölunda :D

Jag åkte direkt till FT och gick till Bokia för att köpa kollegie-block med blanka blad. Fick pluggtips av Amelie som jag ska testa om det funkar :D   så min fredagkväll kommer ägnas åt plugg :D  men jag ser fram emot det.

Svar på kommentar till Inger!  Ja, jag är lite otålig. Jag har ganska bra tålamod egentligen, men den används på lite fel ställen ibland. Jag ska göra mitt allra bästa på tentan :D 

Nu är det plugga som gäller :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: