EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-11-23
22:08:07

Maskar och japanska pojkband

Nu när det är sånt här regnväder hela tiden så tycker alla daggmaskar om att ligga på vägen och gotta sig...precis där jag vill sätta mina fötter dessutom... man får hoppa och kolla var man än går för att inte få de kletiga små djuren under skorna.

Dagens skola var hyfsat bra. Jag var inte bitter en enda gång under hela föreläsningen, vilket är ganska otroligt. Kommer dock inte ihåg nu vad det var den handlade om men det kan jag lätt kolla i mina prydliga anteckningar.

På lunchen så satt Jo och jag med Maple T.A för hon hade inte gjort den och den skulle vara klar idag så jag hjälpte henne lite och hon fick mig att förstå vissa saker...  det var ett gott sammarbete :D

Sedan gikc vi till bibblan för hon skulle hjälpa mig med fysiken och förklara lite saker och ge mig goda råd. Vi satt där i tio minuter tror jag och sedan kom vi på att det var smartare att gå hem till henne så vi kunde prata lite högre och diskutera lite friare utan att störa henne.

När vi kommer hem till Jo så håller Åsa (inneboende) på att flytta ut... det är lite sorgligt för ajg gillar verkligen henne...en så härlig människa :D  men vi kommer nog ses mer, det hoppas jag i alla fall!

Vi satt och snackade lite fysik och sedan gled det in på andra spår och tillslut hamnade vi på Japanska pojkband... anledningen till det var att vi skulle klistra på klistermärken på en utflyttningspresent till Åsa och då hittade vi en japansk tidning, endast innehållande pojkband. Jag fick se en bild och det av 8 stycken i bandet och jag tyckte det var konstigt för när jag räknade på fingrarna vad de kunde vara för instrument de spelade så fick jag ihop 5 stycken (sång, gitarr, bas, trummor, piano/keyboard)...visst kan man vara fler på ex. gitarr och sång...men ajg tyckte det var knasigt...

Jo tyckte det behövdes en förklaring och öppnade YouTube... där fick jag svaret till vad alla 8 killar i bandet gör... det DANSAR!  inga instrument någonstans!!!!  de turade om att sjunga... jag tyckte det var lite knasigt! fast jag har ju iof aldrig lyssnat på pojkband... eller Backstreet Boys har jag lyssnat på men jag tänkte inte så långt... 

Vi satt och diskuterade massa japanska grejer,  Jo har läst japanska och Åsa har bott i Japan någon stund och pluggat tror jag det är... det var ganska roligt :D

Åkte hem vid sju-tiden och väl hemma gjorde ajg renskavs-gryta... det receptet hade jag tänkt ta med i detta inlägg men det blev ett så långt inlägg så jag tror jag tar det i morgon istället. Inte har jag varit så glad heller så jag kan inte hitta något passande ord...

nu ska jag kolla lite gamla tentor och sedan sova.... börjar klockan 8 i morgon...sömn är viktigt har jag hört :P

peace out

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: