EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-11-16
21:09:20

Bitter men ännu ett recept

Ny vecka med nya tag...men det är tungt. Fick 1 poäng på fysik-tentan. Kunde ju lika gärna skitit i å göra den! Fast jag var ju beredd på det resultatet också och chansade redan innan jag såg svaret att jag kanske lyckades skarpa i hop 2 poäng, men icke.

Jag var inte bitter först men sedan när jag börjar tänka en massa och så, då blev jag jätte-nere.

När jag kom hem så slängde jag mig på sängen och läste min fantastiskt bra bok. Människohamn av John Ajvide Lindqvist. Det är författaren som skrivit Låt den rätta komma in. SJUKT bra bok! hur spännande som helst. Läste till typ klockan fyra i går morse. Försökte slita mig två gånger men misslyckades. Men ögeonen sved så mycket på slutet att jag blev tvungen :P

I dag får det bli ett till recept i stället för ett ord.
Jag gjorde det igår och smakade av idag och det blev riktigt gott! :D   det är en lax-rätt detta också.



LAX-GRATÄNG/LASAGNE
(4 pers)

4 lax-potionsbitar
1 st purjolök
400 g babyspenat
citron-saft
500g keso naturell (kan behövas mer om man har stor form)
250 g keso med chili-smak
lasange plattor hur många beror på hur stor form man har, men det ska vara ett lager bara.
salt och citronpeppar

Vrid på ugnen till 175 grader. Blötlägg lasangeplattorna ett lite tag så de blir lite mjuka.  Hacka purjolöken och babyspenaten (glöm inte att skölja det noga, purjon kan ha jord innuti sig så kolla det, knastrar så konstigt i tänderna annars) det behöver inte vara finhackat, det är lite smaksak över storleken. Lägg det i bottnen på ungsformen. Lägg det uppblötta lasangeplattorna på och placera lax-bitarna på, häll på lite citronsaft. Fördela keson så att det täcker allt runt om laxen. Chili-keson ska läggar uppepå lax-bitarna och sedan kan man salta lite och krydda med citronpeppar.

In i ugnen och låt den stå där i 25 minuter. Kolla att laxen är genom-gräddad. Sedan är det bara att servera. SMARRIGT! 

peace out


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: