EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-11-18
19:20:00

Bibblan och plugg

Vattnet rinner som floder nerför gatorna... regnet vräker ner. Det är vinter i Göteborg det.

Dagens föreläsning handlade om integraler och det var en föreläsning av den vanliga karaktären, alltså väldigt tempo och lite rörig.

Efter lunch drog jag till stadsbiblioteket och lånade två gymnasieböcker Fysik B som jag ska kolla i och repetera massor så jag förhoppningsvis klarar tentan om 1,5 vecka. Sedan lånade jag en Matte B bok så jag kan hjälpa systeryster Frida lite när hon behöver.

När jag kom hem var mina ytterkläder väldigt blöta så jag fick hänga dem på tork. Har haft långkalsonger på mig hela denna vecka och det är hur skönt som helt :D  Så jag satte mig och pluggade i långkallingar, raggsockor och en stor myströja. Tände massa ljus också. Så nu är jag varm :D

Jag gjorde dels lite matte-uppgifter och sedan började jag läsa i fysikböckerna :D  gjorde en paus och lagade lite köttfärssås och spagetti sedan fanns ingen motivation att plugga så jag hamnade framför datorn :D 

Ska kolla upp lite saker här och sedan kanske plugga lite till... får se hur det blir.

Dagens ord har jag plågat min lägenhet med hela eftermiddagen, fast i en lite annan gramatisk form. Men man blir glad :D


peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: