EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-05-19
10:15:40

Spöklikt och mycket datasittande

I natt var det Filippas och min gång att gå upp klockan 03.00 för att göra en CTD-tagning och kolla vattenståndet. DEt var itne alls så farligt som jag trodde att gå upp efter cirka fyra timmars sömn och sen fixa det där och sen sova fyra timmar till. Det var ganska läskigt att gå runt i huset när det var natt...men att gå ute var det inga problem...men huset...usch!!

Johanna kom och var ond på morgonen och slog på gongongen klockan åtta och då hade gjort frukost. Det var inget skönt sätt att vakna på men i morgon är det min tur att ge igen :P  hehe

Efter en fantastiskt god frukost så blev det datorerna igen för att försöka få ordning på de där jäkla strömmätningarna vi gjorde på R/V Skagerak. Vi ska lägga in datan i MATLAB och försöka få en snygg figur så man ser riktningen och så lite snyggt...jag vet fortfarande inte hur det kommer att se ut eller hur Filippa vill att det ska se ut...jag sticker in med lite föslag ibland men för det mesta är de ganska meningslösa. Jag kan ju inte MATLAB så bra som hon och Love så jag tittar mest och försöker lära mig.

Om 50 minuter är det dags för CTD igen och sen ska vi väl bara fortsätta med MATLAB. Vi ska räkna lite på något som heter Geostrofisk ström också...

hare gott

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: