EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-05-20
19:57:29

Lång skogspromenad med kärleksdikt

Dagen har varit ganska så seg. Inte gjort så fasligt många ansträngande saker fram till klockan tre, då skulle vi gå och titta hur det såg ut vid öns norra udde. Dessutom skulle vi kolla på en kärleksdikt som en bonde huggit in i berget för att en annan lite rikare person ville det och som gav honom bra betalt i form av en säck råg. Den är skriven av någon som hette Fabian till Linnéa tror jag kvinnan hette och den är skriven/inhuggen 1841.

Det var en fin dikt men jag kommer inte ihåg den och jag har inte hittat den på nätet så jag kan inte skriva den...kanske får gå dit någon annan dag och skriva av den :)



Kärleksdikten på berget och initialerna och årtalet

Vi var iaf ute och gick i två timmar och det kändes som att gå hemma i skogen...samma stuk liksom :)  En mycket trevlig men jobbig promenad :D


Utsikt från norra udden

nu ska jag gå ut och sätta mig en stund :)

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: