EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-05-19
17:49:38

En paus i form av skogspromenad

Dagen har gått ganska så fort faktiskt. Vi har mest suttit vid datorerna hela tiden. Filippa och jag hade CTD-mätning klockan elva och klockan tre...vår nästa som vi ska göra är klockan elva ikväll och det blir vår sista detta dygn. Johanna och Love ska ta nattpasset denna natt...vi kör varannan.



Men vi har inte bara suttit vid datorerna...Flippie och jag tog en skogspromenad också...bakom huset är det massor av skog och berg. Vi gick till den högsta punkten och sen ner och upp lite varstans. Tillslut kom vi till kanten och då kunde vi se huset. Det var ganska högt men jag trivdes väldigt bra där uppe...ska nog ta en sväng till någon annan dag och ta något kort och lägga ut :)  vi hittade också fästet där den tjocka vajern som håller upp "skatboet" som det kallas...den där metallkonstruktionen där vi mäter CTD från.  Det var ett enormt stort fäste :P

Dagen rullar på och snart är det väl dags att göra lite middag...vi ska också lyssna på Leifs kompis som är här från Chile...han är extert på plankton som gör något speciell som jag inte kommer ihåg....det var något med krill också...det ska bli spännande!

nu ska jag fortsätta med något...vet inte vad bara...kanske spela röj...

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: