EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-03-11
17:35:00

Fattar ingenting men humöret på topp ändå

Idag var tårarna nära på föreläsningarna...föreläsningarna på förmiddagen handlade det bara om en enda stor härledning av något som handlade lite om vorticitet och lite om något annat...och hela tiden detta tjat: "som ni kommer ihåg från igår"... "som ni vet"... "vi vet ju att det är så"......NEJ!" jag vet inte att det är på det och det viset och jag kommer INTE ihåg allt från igår!   Blir så trött på det!

Efmmidagens första del var också hemsk...det var fortsättning på förmiddagen fast det handlade om något annat men man löste det på nästan samma vis. Dock blev andra halvan bättre då vi började med att prata med honom om hur det skulle gå för J och mig som inte fattade något typ. Men han sa att det skulle vara lite kämpigt ett tag och nästa kurs inehåller inte så mycket matte så det skulle nog gå bra. Han hade dessutom inte varit med någon gång tidigare då någon hade fått skriva mer än en omtenta på dessa två kurser vi läser nu....då tänkte jag för mig själv att någon gång måste bli den första. *suck* jag ser iaf fram emot nästa kurs lite och framförallt Fältkursen som kommer i maj!

Var iaf på ganska gått humör när vi gick hem. Vi gick alla fyra tillsammans vilket var trevligt! Jag avvek vid Chalmers men det blev iaf sällskap ner för backen och det var skoj! Solen sken också så jag blev mer glad av det. Ringde till älskade Patrik och fick sällskap över telefonen av honom på vägen hem vilket gjorde humöret ännu bättre!

Så nu är jag alltså på ganska bra humör och hade väl tänkt vara det resten av dagen. Har läst endel i läroboken och det ska jag fortsätta med en tid till. Men inte längre än elva som är min nya gå och lägga mig tid. Funkar lixom inte att sitta uppe till ett på nätterna om man vill få skolan att fungera.

men hare gott

peace out
Kommentar:
2009-03-12 @ 11:18:32
#1: Matilda

Ny design igen! Haha, känner mig liiite manad att göra något själv också, men, men man får se om jag orkar sitt och pilla med det innan ledigheten är över. Fortsätt kämpa på du med kursen så kommer nog nästa period snabbare än vad man tror!

Kramar Systryster

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: