EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-03-02
13:39:27

Tappra försök att bli vän med MATLAB

Nu sitter jag här i en av skolan datasalar och försöker bli vän med MATLAB. Det går inget vidare. Har hittat några funktioner men det är det där med att använda data som jag fått som en excel-fil på mailen och få in det i MATLAB och sen använda det till att göra en graf och sen vidare räkna ut lite saker. Det är lite klurigt. Har inte kommit på de rätta raggningsreplikerna än. Jobbar på saken!

Tänkte att en liten paus från det hela kan lätta mitt hjärta från problemen och att dessutom skriva om dem kanske hjälper lite. Lyssnar på musik också vilket är ett väldigt bra sätt att tänka. Kommer nog sitta här ett bra tag till. Vill verkligen kunna detta nu! Alla andra kan ju!

Vet inte hur länge jag ska sitta här. Kanske en timme, jag vet inte, kanske jag inte lär mig allt idag heller men lite skulle ju vara bra. Har ju inget att göra hemma så jag kan ju lika gärna sitta här. Ska nog försöka ta mig till SATS i kväll och träna lite. Det var ett tag sen.

Dagens föreläsning var bra. Ganska mycket matte som jag inte förstod men vi har Ulf igen och det är bra. Tycker han är väldigt bra!

Nu ska jag återgå till MATLAB.

Ha en fortsatt bra dag.

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: