EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-03-08
22:05:59

Hemresa + demonstration

Hemma i Gbg igen nu. Det blev tio i sju tåget från Falköping, och för första gången på ganska länge följde Patrik med till perrongen :) då blev jag glad! Resan kändes mycket längre än den brukar. Pratade med Frida i telefon i en halvtimme. Vi fick vänta en stund i Herrjunga på ett x2000 tåg som skulle köra om. Sen när vi kom in i Gbg så fick vi inte komma till någon perrong, utan fick vänta en stund på att det skulle bli en ledig. Total försening var kanske bara tio minuter men resan var ändå lång.

Tog bussen hem och vid Kungsportsplatsen var det massor av demostranter...det är ju Internationella Kvinnodagen idag. De gick runt på led och skrek. Han inte läsa riktigt vad det stod på deras plakat. Men det är väl ungefär var det brukar stå.

Jag tycker det är jättebra att de bryr sig och angagerar sig i saker men det som irriterar mig mest det är att 75% av de som gick där var maskerade med sjalar för att inte visa sina ansikten. Det tolkar jag som att man inte vågar stå för sin åsikt och det tycker jag man lika gärna kan sitta hemma! Men jag tycker dom som verkligen står för det och visar det är väldigt modiga och dom beundrar jag...de som verkligen jobbar för det!

Jaja, orkar inte snacka om det längre. Nu ska jag sova. Måste orka skolan i morgon!

godnatt

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: