EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-03-01
21:51:04

hemhemmahelg :D

Har varit hemma i Sevallbo nu i helgen. Frida och Jag åkte i torsdags efter att jag slutat skolan med ett tåg till Skövde där Patrik<3 väntade. vi åt på Max och började sedan bilresan mot norr. Det tog 3 h och 45 min ungefär från Skövde och det blev en hel del skratt då vi lyssnade på "Mammas Nya Kille" som Patrik fixat på skiva :D

Vi fick korvstroganoff och ris när vi kom hem som mamsen hade gjort. Det var mycket gott! Det blev en lugn kväll, vi fastnade framför en vampyrfilm på 6:an. Ungefär lika tråkig som de flesta andra vampyrfilmer jag sett...men man kan väl inte begära så mycket!?

Sen blev det fredag och jag var rastlös och hade kryp i benen. Vi gick till sjön och skulle se om det gick att åka skridskor. Det gick dock inte då det var två decimeter mjuksnö ovanpå ett ganska tjockt lager hårdsnö...sen tror ajg inte isen var så rolig heller. Det var lite synd eftersom det var ett tag sen jag åkte skridskor...gillar ju åkat skridskor väldigt mycket :D
Vi hade grannhunden Tindra med oss också..energiknippe kan man kalla henne...var helt slut efter den turen...dessutom var inte vägen plogad så det låg en decimeter snö på vägen också...jobbigt jobbigt...

Vi var på bio på fredagkvällen också....Bedtime Stories...det var en rolig film! Och min Frida var med också! :D:D har inte träffat henne på jättelänge och det var så kul att se henne igen! har saknat henne. Ska se till att träffa henne mer när jag kommer hem nästa gång! :D

På lördagen var det kalasförberedelser mesta delen av dagen fram till klockan två. Typ hela släkten kom och firade mig till min födelsedag..(som egentligen är idag) det var väldigt roligt att träffa alla och mamma hade gjort min favoritmat! En currygryta med räkor och champinjoner coh sen har man bandspagetti till :D
kvällen blev ganska sen men det var trevligt :)

Mamma, Pappa och Frida kom och sjöng för mig vid halv nio i morse och det var trevligt :) fick lite presenter :)

Patrik och Jag åkte hem vid lunch och var i Falköping vid kvart i fem tror jag. Jag åkte hem till Götet med tio i sju tåget.

nu ska jag väl bara sitta här en stund till av kvällen och sen sova för första gången som tjugoåring...
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: