EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-06-03
11:15:48

Molnen skymmer solen och finns det någon seich i Gullmaren?

Ännu en dag har börjat och en förvåning for genom kroppen när jag vaknade...solen sken! Jag hade väntat meig regn denna dag. Det var varmt att gå till skolan också...jag ska inte klaga på det...det jag ska klaga på är de mörka molnen som börjar tona upp sig bakom träden och husen. Det kommer nog regn senare idag...men man får väl glädja sig åt att "efter regn kommer solsken" :D

Moln som kommer och skymmer den underbara solen


Egentligen behöver jag ju inte bry mig om vädret ute eftersom jag bara sitter inne vid datorn hela dagen och skriver på rapporten. Jag har nu granskat vår profil över densitetsvariationen och försökt hitta om det finns någon seich. En seich är en stående våg som uppkommer om det finns tidvatten eller om det blåst kraftigt ett tag och sedan plötsligt slutar. Man räknar först lite och sen kollar i profiolen. Vi kunde inte se att det fanns någon seich i Gullmaren om man räknade med hela Gullmaren. Men om man bara tog den övre vänstra "armen" så hittade vi, så det är vad jag skriver om för tillfället :P  intressant.

Tiden går fortare än vad man tror :(

peace out

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: