EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-06-24
18:03:04

Torrdräkt som inte passade och SOL!!!

Jag har haft det väldigt lugnt idag. Jag har varit på center hela dagen, skulle varit i butiken på eftermiddagen men det blev tydligen inget för det var så lugnt. Ganska skön tycker ajg. Jag har hunnit med att sola lite och när båten varit ute på utfärd så har jag varit själv här.

Det var en grej som jag blev lite halv irriterad på...det var en man som skule hyra utrustning och han skulle ha torrdräkt. Först fick han prova en AquaLung neopren (som jag brukar ha) och jag sa innan att han nog inte skulle kunna ha den, och mycket riktigt, den gick knappt att stänga, han var väldigt bred över axlarna och armarna. Så fick han prova Ursuit RedQ skaldräkt men då satt tydligen halstätningen för tajt tyckte han och han ville verkligen ha den blå neopren-dräkten...så skulle hn prova den utan något underställ och jag sa att det skulle bli ganska kallt...den gick ihop men vi övertalade honom att den röda skal-dräkten var bättre...han velade så mycket att jag fick plocka ihop all utrustning och sätta ihop luftpaketet...suck...gjorde kanske inte mig så jättemycket men det var lite drygt. Sen babblade han md Lisa om djupgränser och vi försökte förklara att det var 18 meter som gällde för honom men han sa att på Scorpios hade de minsann fått dyka till 40m och han certifikat var så gammalt att det inte var några gränser på PADI då...ojojoj...när tog han cert egentligen??

jaja...jag ska inte klaga på något egentligen för jag har ju haft en väldigt bra dag...

Efter att jag har slutat ska jag ta en långpromenad med Jennie. Det ska bli skönt. Vi var ute igår och skulle gå på tisdags-klubben på Lagergrens men vi satte oss på Skäret och tog en drink och efter den var vi så trötta att vi inte orkade gå på Lagergrens.

ha en bra fortsätning på dagen!

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: