EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-06-13
19:44:58

SPP (Städa, Packa, Panta)

Hela dagen har gått åt till packning inför Smögen och sedan har jag börjat lite smått med flyttpackning. Jag har främst städat ur mitt skåp i köket och sen har jag packat ner porslinet. Jag upptäckte också till mitt nöje att områdeskontoret för det nya området är samma som här så det kommer gå smidigt att hämta ut nycklarna när det blir dax. Min kom ihåg lista har börjat ta form nu också...massa lappar överallt som jag kanske borde sammanföra till en enda egentligen...blir säkert lite lättare då eftersom jag är glömsk och tappar bort saker stup i kvarten, skulle vara förargligt om någon av lapparna skulle komma bort.

Har även tvättat idag, så nu är allt rent och fint. Det är så dumt att mangeln inte fungerar. Det är så skönt att lägga sig och sova i nymanglade lakan tycker jag!

Det blev inte så mycket packning till Smögen tycker jag själv. Blev min nya ryggsäck på 60 liter och sedan rull-resväskan. Fick dock inte plats med de få dykprylarna jag har i någon av väskorna så det blev en plastpåse på sidan...det är torrdräkt-understället som tar mest plats för det går inte att vika riktigt har iaf vikt det så gott jag kunnat och snörat ihop det med ett skärp :D    Hoppas bara att jag orkar bära allt i morgon!

Nu ska jag ta mig till MAXI och panta lite burkar...har stått på mitt rum så länge, gick en sväng till Willys precis bredvid mig men deras pant-apparat var ur funktion så jag fick knalla tillbaka till mig och nu tänkte jag att jag ska ta cykeln så jag få bort dem.

ha en fin kväll!

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: