EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-06-09
11:10:48

Pluggpaus med Moonlight Sonata


För att få en liten paus i pluggandet och tänka på något helt annat så tog jag och dammade av pianot. Och dammigt var det...det är bara jag som spelar och eftersom ajg inte bor hemma längre så blir det lite dammigt. De har till och med funderat på att sälja det :'(   
Började med att värma upp med Månskenssonaten...det gick knackigt framåt och det blev bara de två första raderna...men jag ät lite stolt för jag trodde inte jag skulle klara mig så långt :P har inte spelat den förr :P Fortsatte sedan med massa Ebba Grön och jag har gjort upptäckten att Ebba Grön ska spelas på gitarr! Att jag missat det tidigare :P Synd bara att min gitarr är så ostämd...orkar inte ta mig tid att stämma den..blir bara sur.   Men det blev en lite stund och nu känner jag mig redo att plugga igen.

Piano men lite Moonlight Sonata
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: