EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-07-26
13:38:12

Plaståtervinning som rör sig och filmsovare

Igår var jag med Sarah och städade gästhemmet :D    det var roligt! men väldigt jobbigt!   Jag förstår varför hon är så trött och har ont i kroppen när hon kommer hem om dagarna. Mina fötter var ömma och onte i benen hade jag också. MEn det var skönt med lite omväxling. Vi blev klara vid halv fem tiden och då gick jag till butiken och tjötade lite.

Jag gick till Sillgatan och köpte glass också. Saltlakritsglass med saltlakritssås och lakritsströssel...MUMS! När hon skulle hälla på såsen så lossnade korken på flaskan och det bara välde över sås över glassen!  Hur roligt som helst! Gott som bara den var det!

Efter att ha ätit den fantastiskt goda glassen så åkte jag hem. Då fixade jag lite med återvinningen och jag verkar vara den ända som råkar ut för att plaståtervinningen lever och rör sig... äckligt var det! Tur bara att det inte var ruttna räkor i för då hade jag väl kolavippat :P    och ännu mera tur var att Jennie följde med så slapp jag stå och plocka upp vare plastsak ut säcken..det var mögligt också.

Sen så sprang jag runt lite på centret och pysslade med lite allt möjligt. Bar in några flaskor...hade lagom ont i händerna efter nio flaskor. Stängde kompressorn och våtdamsugade i torkrummet. Sen diskade jag lite. Hade fått skarpa order om att jag absolut inte fick städa av Lisa och jag kände att det var bäst att lyda.

När Calle kom hem så kollade vi på film... vi kollade på The Escape from Guatanamo bay...(tror stavning och titel stämmer) den var rolig :D och jag somnade inte TJOHOO :D

Sen skulle jag sova men Calle tyckte inte det så vi började kolla på Slumdog Millionaire... då kunde dock inte ögonen hålla sig öppna länge..kanske såg en halvtimme och sen slocknade jag och vaknade när fimen var slut och då sov Calle också...  suck att man aldrig ska kunna se en hel film utan att somna...

Som tur var hade jag sovmorgon i morse men jag kom upp lite sent iaf...halv elva.... inge bra. Tur nog fick jag skjuta lite på att åka till butiken för att vi skulle ha folk på centret när Lisa hämtade mat och så var det lite kajaker som skulle i också. Men vid halv ett kom jag hit och nu har jag börjat på ett kapitel i min pluggbok som handlar om stränder. Ska försöka plöja mig igenom det idag lite översikligt. Det är ju ändå fyra timmar till Calle kommer och byter av mig.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: