EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-07-04
11:40:30

Det händer grejer man inte väntar sig

Igår hände mycket...

först en mindre allvarlig sak och det var att en till båt gick på grund här utanför igen. Det var en liten segelbåt från seglarskolan som körde lite fel. När instruktören kom och skulle hjälpa med sin gimmibåt åkte han fast med...tror det tog tjugo minuter innan de kom loss....det var lite roligt...har bild på det men inte på denna dator.

Den allvarligaste saken var att centertelefonen ringer och det står Janne så jag svarar....det är Calle och han säger att någon måste möta ambulans vid vägen och visa upp dem till oss...jag blev så paff så jag noterade bara att han ska ben och propeller så jag tänkte bara att det var bråttom och allvarligt. Jag springer ner till Smögen Marins båthall och får stå där i typ tio minuter och börjar bli lite orolig...kommer den inte snart?....Malin, Jari och Chrisoffer var där också så jag hade lite sällskap...tillslut kommer ambulansen och den kör sakta och inga ljus på...då kanske det inte är så farligt...men det visste jag ju inget om...jag visar upp dem och Jari åker och gör i ordning båten Kongo...jag går tillbaka och de har inte kommit till centret än...jag får höra att det är ganska ytliga sår. Vi ser sedan båten komma väldigt sakta från Stenskärs hållet och funderar på varför det går så skata....men de kommer tillslut in...hon har fått propellern strax nedanför knäna...det var bandagerat och ambulanspersonalen hjälper till att lyfta upp henne och de åker....

det känns så konstigt...men det känns bättre nu än vad det gjorde igår...hon klarade sig bra.  Det är alltid jobbigt när det händer...vet inte vad man ska säga riktigt....

Jag fick höra om  propellrarna och förstog då varför det gått så sakta in hit..På en av propellrarna var bara ett av tre blad kvar. Jag kollade aldrig nära på dem...



Idag så har det varit en ganska stressig morgon...men det nu har det värsta lagt sig och det känns bra igen. Det är mycket folk här nu...17 stycken från Alpin-Dyk i Stockholm, 6 pers. från Terminalen i Malmö...sen lite strö folk också...vår stammis Åke kom idag också...

Nu ska jag väl kanske ta hand om folk igen...det vankas lunch :D

peace out
Kommentar:
2009-07-04 @ 17:42:51
#1: Syster

usch och fy! Tur att det gick bra ändå :/ Var det när hon skulle gå upp på stegen eller?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: