EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-07-14
12:05:08

Årets andra dyk blev ett NATTDYK!

Igår bestämde ju Sarah och jag att vi skulle ta ett dyk här utanför bara för att Sarah ville känna sig fö lite och testa utrustningen... vi tänkte att åtta är en bra tid för då är det fortfarande ljust... men det tog lite längre tid än väntat p.g.a lite krångel med utrustning...och klockan var 22.55 när vi släppte ut luften ur västarna och sjönk... det blev inte ett så långt dyk heller... 27 minuter stannade klockan på och djupet bara 5 meter men det var ett fint dyk...mitt andra lyckade nattdyk...det jag gjorde på AOW-kursen vart misslyckat för jag fick ont i öronen och reggen var konstig (tyckte jag, kanske brodde på att jag var trött också)

Vi såg en bebis-hummer som blev lite ilsk när vi lyste på den...jag plockade ut en ny lampa som Lisa lovat mig efter att hon dränkte min andra när hon lånade den...han ens inte prova min gamla...hehe..
Vi såg en ål också och det har inte jag gjort förr...den ville inte heller ha ljus på sig så den ringlade iväg in i tången. Det var en hel del liv och var roligt :D

Ett mycket bra dyk och jag är mycket nöjd...nu hoppas jag komma ut på lite djupare snart...ska försöka se till så det blir så :D  provade också en annan torrdräkt, Ursuit RedQ (tror det stavas så)  det var en skön dräkt men det kändes skumt med dragkedjan för den sitter snett över bröstet...men det är kanske en vanegrej... men som sagt...ett fint dyk!!!



Idag har vi två nästan fulla utfärder...det är 11 av 12 på båda turerna...jag känner mig för närvarande pigg men morgonen har varit seg... bävar för armhävningarna som ska göras ikväll...vi slarvade och gjorde inga igår...inte bra men det löser sig väl.

Solen skiner och det är lite halvt svalt så kanske att jag tar mig ut och springer en sväng ikväll...skulle vara skönt. Masa igång den slöa kroppen lite :D

nu ska jag vänta på en människa som ska gå rescue-kurs i heögen och kanske ska gå divemaster här hos oss också efter det...han heter Björn och är från Umeå.

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: