EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-01-11
22:10:46

Sammanfattning av 2008

sa ju tidigare att ja skulle försöka mig på en årsgenomgång av 2008
hmm..tror dock inte den blir så lång som jag trodde...tycker det hänt så mycket...men minnet sviker mig lite...kommer bara ihåg endel saker...men det är ju bara skönt om det inte blir så långt ;P både jobbigt att skriva och läsa långa texter :P

Det var då året 2008 som jag bestämde mig för att vara helt ärlig...blev skivken av några vänner i början av året vilket satte fart på det tänket...jag strök också under att jag skulle försöka vara ärlig..för det är ju inte alltid så lätt...mitt ordspråk blev: "Ärlighet varar längst även om den kan såra till en början"...alltså menade jag att om man får veta sanningen direkt så är det lättare att hantera den även om det inte är någon trevlig sanning...lättare att smälta och kanske förlåta...för så kände jag att det var i mitt fall... hade jag fått veta hur det var redan från början så kanske jag hade kunna kommit över det och inte känna att ajg inte kunde förlåta dem för det de gjorde...det kan i andras ögon ses som en världslig sak också...men så var inte fallet för mig...'

Gladhet kom med Timo Räisänen då jag och min kära Frida var på hans konsert på Spegeln i Gävle...den var asbra!!
fick den av henne i födelsedagspresent:)  hon hade aldrig hört honom förr men hon blev fast efter den galna konserten :D och efter konserten fick vi kram och en autograf på en köpt tröja :D:D det var verkligen en av de bästa konserterna jag vart på...och räknar man festivalkonserter så har det blivit endel :P

I slutet av mars fick jag reda på att jag fått sommarjobb på Smögen på Kon-Tiki dykcenter vilket gjorde att jag dansade runt på gröna moln ett bra tag :P jag belv verkligen överlycklig!!!!!  :D

I april började jag blogga också...det höll i sig ett tag men sen orkade jag inte längre och stänge ned det :P (men nu är jag ju tillbaka igen:D:D )  

hmm...en helg i maj var det personalhelg på Kon-Tiki vilket var en trevlig helg...allt började med att tåget från Gävle avgick 04:17 och jag var segt trött...inte van att behöva gå upp klockan tre på morgonen för att hinna med ett tåg...men det som väntade var ju sååå spännande och roligt:)  resan ända till Smögen skulle ta 7 timmar något...men det blev inga problem då jag fick sällskap ända till Gbg av två Gävlekillar...mycket trevliga...jimmy höll jag kontakten lite mer med någon månad...men jobbet i Smögen bröt det...

Det blev student också:) och allt vad det innebär...bal, vattenkrig och barrunda :D allt var superkul! och jag var bara hemma i några dagar efter det annan jag drog till Smögen för att jobba...och där blev jag i...hmm...kan det varit två månader...ungefär...och där var allt bara fantastiskt! trots att jag är sjukt glömsk och behöver kom ihåg lappar :P

och där fanns ju underbaraste Patrik också <3<3<3<3
8 augusti är vårt datum :D <3

fick reda på att ajg kommit in i Gbg på utbildningen jag sökt...hittade ett korridorsrum och flyttade hit den 16 augusti :D sen rullade det på med skola och helger både på Smögen och hos Patrik...känns som att de där är en andra familj:) tycker mycket om de människorna :)

I september...rättare sagt den 28:e så lämnade min älskade kanin Kevin jordlivet...det var väldigt jobbig då han vart mig nära sen jag var tolv år...och jag kunde inte vara hos honom när han slutade äta och för att sedan lämna familjen...låter konsigt men han stog mig jättenära och han hade en personlighet...älskade honom väldigt mycket!  <3Kevin<3

men så lite roligt igen:D
MILJÖDYKET :D:D:D
det var ASROLIGT!! kan itne berätta allt men det var stojjigt och helt underbart roligt!! festen på kvällen var det roligaste jag varit på på länge:D

sen rullade hösten på i maklig takt och det blev en Stockholmsresa till Inger och Jaak över första advent :D träffade systrarna och min kära Frida :D det var kul :D

sen en expedition på Gullmarsfjorden med fartyget Sakgerak...det var spännande och lärorikt :D
dock väntade ju en rapport och mycket hårdare efterarbete än vad vi väntat oss....

efter att ha lämnat in den så var det jullov och  Patrik<3 kom till mig över helgen :D...var mycket trevligt med pepparkakshus-tävling hos Kalle och Kristina i Kungsbacka (mitt hus var extremt fult... kunde inte låta bli ;P  )
sen åkte vi skridskor på Heden också med Lars och Hanna...väldigt väldigt oslipade skridskor :P men kul som attan :P ÄLSKAR SKRIDSKOR!!!  gick också på Lisebergs julmarknad vilket var mysigt och trevligt :)
blev också bjudna på glöggkväll hos Lars och Hanna på söndagen vilket var både mysigt och väldigt gott :D

sen for jag hem till Sevallbo över jul och saknade Patrik<3 något så otroligt mycket...och julstämningen han inte riktigt fånga mig..eller jag den... men kul att träffa lite släkt igen iaf  :D

Systeryster Matilda och jag for till Egypten över nyår och det går det att läsa om i ett tidigare inlägg...

...och där slutar år 2008


hmm...blev ganska långt ändå:P trodde inte det :P
men så var det i alla fall...både roliga och tråkiga och jobbiga händelser...har inte fått med allt heller :P som sagt...minnet mitt är inte det bästa :P

hoppas 2009 blir ett super år det också... och det går ju att följa i princip varje dag nu på bloggen här ;P

hoppas just du får ett fint 2009!

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: