EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-01-21
18:49:23

Matematik och invigning av skor

hade planerat att gå upp tjugo över åtta idag...så jag satt klockan på åtta och tänkte snooza till tjugo över :) men får inte sova klart till tjugo över för klockan sjutton över åtta ringer Patrik ;P men det gjorde ju inget men missade tre viktiga minuter ;P ;P skoja bara...nä men det var skönt att komma upp så jag kunde äta lite frukost, som idg bestod av en mugg te...en tallrik havregrynsgröt med kanel och frysta (tinade) bär och torkad frukt...kände mig otroligt nyttig :D en macka med leverpastej var det med förresten :D gott gott ^_^

så gick jag till skolan och en ganska intressant föreläsning väntade :) i dag så pratade han om konservationsprincipen och om konservativa storheter...det finns tre massa, rörelesmängd (momentum) och energi,,,och dessa kan inte konsumeras eller produceras lokalt...ex. salt i en fjord... Man kan inte skapa det eller förstöra det...sen räknar man med det i ett 3D-koordinatsystem...lite krongligt...men vi fick väl till det tillslut...gick igenom masskonservation och lite räkning på det...
kollade lite på olika flöden också...advektivt-, diffusivt- och strålningsflöde...det var dock lättare :P

När Mia och jag gick ut genom dörren på GVS och är på väg mot vagnen så ringer Amelie :D och hon är precis bakom oss :D så jag fick sällskap hem och det var jätte trevlig :D ska kanske ses på fredag...när Mia och jag har gjort sista rycket inför tentan :P

sen kom jag hem och eftersom solen sken så tyckte jag att det var ett supertillfälle att inviga nya joggingskorna och byxorna :D och guu så skönt det var med riktiga skor!! de var supersköna...sprang bort till Lana typ 3 km fram och tillbaks...mycket skönt...fast det tog bara typ 20 minuter...lite kort kanske...men ska börja springa lite oftare så jag inte kommer sist i vårruset som jag tänkte springa den 6 maj...om jag har tid...kan hända vi har fältkurs då :P

sen var jag duktig och pluggade :P läste in hur djuphavscirkulationen går...intressant!  och läste lite mer på kartan om hur de stora strömmarna går :P roligt roligt

men nu ska jag packa ur tvättkorgen och sortera lite...upptäckte i morse att jag inte hade några underkläder kvar...så det blev till att rusa till tvättstugan och tur hade jag att det fanns tid åt mig :P

sen ska jag läsa lite i min bok och bara ha det gott...kanske lägga mig lite tidigare :)

hare gott

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: