EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-01-29
23:58:53

Tågresa och ett desperat par

långsam var resan till Linköping :(  först var det resan till Falköping...men den gick ganska så bra...förutom i början för då körde tåget skitfort ut från stationen oh vid växlarna så hela tåget bara vinglade jättemycket...det var lite läskigt. Sen kom vi bakom ett pendeltåg och det gick jättelångsamt...och så skulle vi få åka ända till Alingås, men sen vet jag inte vad som hände men tydligen så lyckades en omkörning och vi kom till Fkpg i lagom tid och jag han med det andra tåget och jag an lämna över Patriks pryl till hans mamma och han med en snabb kram också innan det var dax att hoppa på Vättertåget till Nässjö..

..den resan var ännu mer tråkig..obekvämt tåg var det med...men pratade lite md Patrik i telefonen så det var inte så ensamt och sen läste jag också..så resan till Nässjö känndes inte som en och en halv timme...Fick vänta i typ 25 minuter i Nässjö på X2000 som skulle skjutsa mig sista biten till Linköping....passade på att gå på toa...kanske inte så intressant att veta men det var nämligen så att jag hörde att de två, för de var det, som var inne på granntoan hade det trevligt :P de var ju inte särskillt tysta om man säger så...och det var inte et "normalt"  toabesök som försegick där inne inte :P och när jag kom ut så hördes det ännu bättre..känndes som de var lite desperata där :P jaja...bara en parantes...

sen äntlgen kom tåget och jag läste hela resan...terrade Frida med sms...telefonen började pipa och batteriet var nästan slut...obra! men jag klarade mig hem till Matilda i alla fall :) så nu är jag här hos kära systeryster och bara har det bra :) och i morgon ska vi klättra och det ska bli superkul!!

hörs i möra

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: