EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-02-19
19:15:50

Tenta och Horse Show

Dagen började med tentan i kursen Geofysisk Hydrodynamik....hade inte behövt gå dit för det var ju uppenbart att jag inte skulle klara den...

Sen blev dagen roligare och jag mötte systarna i Scandinavium för att kolla på kända hästar och ryttare :D Det var hur kul som helst! Först var det 1.40 hoppning och där var bland annat Peder och Jens Fredricson med och Malin Bayard-Johnsson...Meredith Michaels-Beerbaum och Ludger Beerbaum...Marcus Ehning och massa fler :D det var cool och se dom...snyggast stil har iaf Peder Fredricson och Marcus Ehning :D Det var Peder som vann klassen och det var skoj!

Sen var det FEI World Cup Grand Prix Dressage och där var det också många kändisar som var med...till att börja med så var Louise Nathhorst med och hon gillar jag skarpt...hon har ju vart med ett tag också :) Sen Minna Telde med sin miljonhäst Don Charly...och sist och störst Jan Brink med Briar!  Det var fantastiskt att se! Jan Brink vann med Briar och det var kul...sista gången de tävlar i Sverige nu idag och i morgon och sen om de har tur tar de sig till Las Vegas och rider final där och sen pensioneras Briar...han är 18 år och har hunnit med en del :P

Det var fantastiskt i alla fall och jag längtar till i morgon för då är det dressyr igen men denna gång kür och det ska bli spännande och se vad de knåpat ihop :D:D

nu ska jag försöka gö lite mat så vi slipper hungra ihjäl!

hare gott

simma lugnt!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: