EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-02-24
18:44:25

Slottskogen och semla

I dag så var föreläsningen förståelig och uppgiftsgenomgången med :) så jag fick gå hem med ett litet leende på läpparna:) eller hem gick vi ju inte, Frida var med till skolan idag och eftersom solen sken så tänkte vi att vi skulle gå till Slottsskogen efter att jag slutat. När jag slutat var det molnigt och regnet hängde i luften, men vi gick dit i alla fall. Vi såg sälarna och hästar och älgar och kronhjortar och dovhjortar...men inga pingviner :( dom som jag helst av allt velat se, måste gå dit och leta rätt på dem sen.

Vi åkte hem hungriga och stannade vid Willys för att handla lite potatis och lite bröd, och det bästa av allt SEMLOR! Det är ju trots allt fettisdagen idag :D. När vi kiom hem börajde jag med maten som var panerad fisk (Pangasus filé tror jag den heter) och kokade potatisen + sås. Mitt i allt ringde Tim! Det var jättelängesen jag pratade med honom och det var jätteroligt att prata med han :D Kul att höra att allt var bra med honom och MAlin, de hade precis köpt lägenhet och han jobbade fortfarande kvar på sitt jobb :) Nu får man väl vänta sig ett år eller ett halvt tills man hör av honom igen :P MEn det var som sagt kul att äntligen höra av honom så man vet att han lever :P

Jag fick ta en sväng till MAXI också för att de hade inte laktosfri yoghurt på Willys och ingen Proviva heller men jag hade tur och behövde inte vänta märkvärdigt länge på vagen så det var skönt då det halvt regnar här. Efter hemkomsten så kalasade vi på semlorna och dom satt som en smäck :D En kopp te håller på att förbukas nu också :)

Nu ska jag ladda upp lite bilder på min bilddagbok och sen sak jag väl hitta på nå annat. Kanske lite skola, kanske film :P

hare gott

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: