EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-12-17
19:19:44

Pluggdag och lite torgbesök och Bröderna Grimm

I dag visade det sig att vi var lediga... eller det var en grupp som skulle labba men det var inte min eftersom jag labbade förra veckan. Denna lediga dag behövdes verkligen!  jag sov till elva och sedan pluggade jag efter att ha ärit en kanon-frukost.

Jag har mestadels studerat gamla tentor och ringat in uppgifter som jag är säker på och skrivit två listor. Den ena listan är för saker som jag känner mig relativt säker på. Den andra listan är den svarta listan kan man säga, för där har jag radat upp saker som jag inte fattar särskillt mycket av.

Sedan har jag tänkt en massa också. Här är en sak jag tänkt: Om jag nu inte skulle klara tentan så är jag i alla fall en god bit på vägen och jag har lärt mig ganska mycket så jag behöver inte lägga ner lika mycket tid på de saker jag lärt mig på till en omtenta då jag kan fokusera på annat då.

Sedan har jag tänkt om gällande mekanik-tentan som jag inte klarade... visst är jag besviken att jag inte klarade den men om man kollar på mina poäng så var det en uppgift jag fick full pott på (3 poäng) och en annan gick jag 2 av 3 poäng på... det var två uppgifter av sex som jag inte fick några poäng på alls (vilket gjorde att jag inte klarade den) men jag 1,5 poäng ifrån att klara och tänk vilken förbättring det är sedan förra som jag bara fick 1 poäng på. Det kanske betyder att jag klarar tentan om jag gör om den en gång till :D

Jag har varit till torget idag också... köpte mig en tröja och ett linne och ett par strumpbyxor som jag tänkt ha på mig på jul eller nyår... tröjan är en orange, stickad, lång tröja som jag spanat på ett tag och idag bestämde jag mig för att köpa den. Jag har också köpt julklappar till ett julklappsbyte som ska äga rum på söndag hos min vän Tim.

Köpte filmen 'Bröderna Grimm' igår också och den har jag kollat på. Heath Ledger är med, det var nog enda anledningen till att jag köpte den. Den var riktigt bra! Och jag upptäckte att jag kände igen en till osm var med men kunde inte placera honom...kom sedan på att det måste vara Peter Stormare, och det var det :D

Nu är det bara i morgon kvar som jag har mina fötter kvar på Göteborgs mark för 06.42 på lördag går tåget mot norr och jag ska äntligen få träffa mamma och pappa :D  Längtar så mycket efter dem!!!  Det är ett halvår sedan jag var hemma sist. Ska bli fint att träffa alla människor igen!

nu ska jag roa mig lite här på internet innan jag kanske sätter mig och läser lite plugg igen :)

peace out

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: