EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-12-18
19:30:04

Matrix och tur

"Don't think you are... You are!"

Kollade på Matrix nyss och när Neo och Morpheus kör Kung-Fu programmet så säger Morpheus detta till Neo. Jag tycker det är ett bra citat att ta efter. Ska nog försöka tänka bort alla mina onda, arga, bittra och deppiga tankar gällande det mesta och tänka på detta. Tror man mår bättre då.

Jag ska alltså jobba på att tänka positivt och försöka må bra i huvudet. Det kommer ju inte bli lätt men jag ska försöka!

När jag kom hem efter tentan så upptäckte jag att det var så skönt ute… luften var minus tempererad och solen sken. Tänkte att jag är ju dum om jag inte tar en promenad i detta fina väder. Jag åkte de 12 våningarna upp och innan promenaden så packade jag min ryggsäck och la julklapparna i en kasse. Skönt att vara klar med det och bara njuta av promenaden och tänka på bra saker och inte stressa.

Jag gick mot torget och fick, när jag kom fram, den brillianta idén att ta vagnen till Opaltorget och sedan gå hem. Jag tror det är typ 2,5 km när man går. Så när jag kom tillbaka till Frölunda torg så gick jag runt lite där och de har nu under juletid en liten julmarknad i mitten på nedre plan. Jag gick runt där och filurade. Fyndade de sista julklappar hos ’Thomitas Tiffany’ och skänkte samtidigt cirka 100 kr till Göteborgs Katthem. Han som sålde var så go och slog in paketen också.

Jag gick sedan hem med ett stort leende på läpparna. Fina julklappar och en god gärning.  När jag kom hem värmde jag lite glögg och tände 4:e ljuset i adventstaken och ljusen i fönstret och började mysa med Matrix (lite konstig formulering kanske) :D  en av mina favorit filmer :D

Kvällen fortsätter med lite videoprat med systeryster på MSN och kanske lite YouTube klipp. Jag vet inte. Det återstår och se :D   jag är bara så glad att jag är glad så jag ska njuta av det också :D

 

Idag så kommer också ett ord.  Ordet eller växten som symboliserar tur... tur är ju något man behöver ibland...eller ganska ofta...



peace out

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: