EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-12-23
16:21:39

Julhandel och julstök + bronsbröllop

Fick gå upp tidigt i morse för att Mamsen Jag och Papsen kulle till Mormor och Morfar och fika och sedan julhandla på MAXI. Jag som älskar att köra bil och svära på att alla andra bilister gör fel har alltså haft en bra dag då jag kört mycket bil :D Fikat hos M&M var kanoners och jag åt dubbelt av allt...Mormors kakor är svårklådda. Sedan fick jag kryddburkar i porslin av Morfar som han hittade i källaren och undra om jag ville ha. Han hade ropat in dem på någon aktion och de var så fina så nu är jag 10 krydburkar rikare och ska fylla upp dem när jag kommer tillbaka till GBG.

När vi pratat och fikat klart så åkte vi till MAXI...det var riktigt trevligt att gå runt där och handla (hör ju också till mina intressen att gå i stora mataffärer) blev väldigt mycket mat :D  längtar tills i morgon då jag får käka av allt. För jag tror jag kommer äta av allt utom kalvsyltan...det är det enda jag tycker är riktigt äckligt :P

Väl hemma så blir det lite pyssel med att göra kola och sedan klä granen. Jag ska också laga middag...blir renskavsgrytan då ingen i familjen ätit det och det är en speciell dag i dag också. Mamma och Pappa firar nämligen 20 år som gifta idag det kallas också bronsbröllop så då ska vi ha det lite extra fint :D

Nu ska jag gå och hjälpa till lite, vill inte att mamma ska få den irriterade tonen när hon pratar...

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: