EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-12-28
19:52:42

Hästminnen

Systeryster Matilda och jag snackade massor i förrgår kväll (tror jag det var) om massa minnen och kom in på våra priser vi fått från tävlanden med hästar :D  vi satt och kollade på rosetterna och minndes och ominndes tävlingar och diskuterade hästarna vi tävlat på ridskolan och vilka rosetter vi var mest nöjda och stolta över. Det var riktigt kul tycker jag. Men jag tror att  lite av hästtjejen i mig har försvunnit... en del i alla fall... känns lite skumt.  


I mitt gamla rum här hemhemma syns det fortfarande hur hästig jag vart med hästbilder och hästskor med foton i och en stamtavla på min gamla sköthäst Skreppur + en bit av hans svans, afficher på hästar m.m  känns som jag lämnat den största hästbiten här hemhemma.

När vi läste på rosetterna (man skriver ju vilken tävling det varit och vilken häst man haft och datum på baksidan) så visade det sig att min första tävling var år 2001 och det var ju evigheter sedan och men det känns som det inte var så längesen. Och i vår var det två år sedan jag slutade rida på ridskolan och det känns som det inte alls var längesen. Skumt det där. Tiden går så fort.  Jag älskar ju hästar fortfarande men jag har inget sug längre. Får skjuta upp det till framtiden, för sluta helt med hästar tänker jag inte göra!

peace out




Kommentarer:
2009-12-28 @ 20:01:03
#1: Syster

Det finns härliga minnen :D och dem har man ju alltid kvar i allafall. Sedan får man ta uppehåll ett tag också och du kan ju alltid komma och hälsa på mig och rejsa i skogen :P

2009-12-28 @ 21:27:10
#2: Madicken

Åh tack :'D

2009-12-29 @ 10:06:51
#3: Love

Heej

Roligt att du tyckte om min lilla lista. Själv så läser jag den första Twilight boken men på engelska för jag har redan läst alla dom fyra böckerna på sv.

Den boken som jag tycker är bäst är trean (Eclipse). Stephenie Meyer har skrivit en ensamstående bok (inget med Twilight att göra) som heter Genom dina ögon och den fick jag i julklapp...JAg vill gärna läsa den men vill BARA läsa min Twilight....

HOppas du mår bra

KOmmentera gärna igen (älskar kommentarer<3)

2009-12-29 @ 10:08:47
#4: Love

Heej igen



JAG tycker också om Thåström/Ebba Grön. Har du hans nya samlingsalbum?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: