EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-12-15
00:32:17

GodJul glögg och hjälpa organisation

Fick tips från Jo idag om att godaste glöggen som finns är GodJul glögg. Jag tänkte att ja, jag får väl testa då... och inte nog med att hon hade så rätt så, det var verkligen den godaste glöggen jag druckit! och dessutom så för varje flaska man köper så går 1 krona till SOS-barnbyar... känner mig duktig som sponsrat dem men en krona, även om det inte är så mycket från lilla mig så blir det ju kalas-mycket om alla bojkottar Blossa och köper denna i stället ;P


Kononers god glögg!!!

Köpte också Rädda barnens julkalender helgen då jag var hos Amelie... den är lite rolig faktiskt..söta rim varje dag :D

Jag sponsrar också Greenpeace med 50 kronor i månaden och Läkare Utan Gränser med 50 kronor i månaden. Greenpeace har jag sponsrat i snart 3 år och LUG i lite mer än 1 år. Man bidrar ju med lite i alla fall :)



Hjälp till du också vettja :D

Greenpeace hemsida
Läkare Utan Gränser hemsida
SOS-barnbyar hemsida




Det är ju en väldigt enkel grej att göra och 50 kronor är inte så mycket för en person i månaden, jag är ju en fattig student, men jag brukar tänka 'en mindre fika', både bra för andra och för en själv :D


peace out

Kommentar:
2009-12-15 @ 23:34:25
#1: Inger

Du fantastiska människa som går här på jorden! Din medkänsla kommer att prisas av både barn och miljö och du är med och bygger framtiden. Härligt med din jämförelse och din uppmaning.

Kram, Inger

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: