EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-12-13
20:41:11

Latig dag med lussebullar

Mina planer gick inte rikgit i lås idag. Jag gick inte upp kvart över nio som jag tänkt utan det blev halv ett i stället. Gick en promenad på en halvtimme ungefär. Blev alltså ingen löpning. Hade tänkt gå till Tynnereds kyrka och se ett luciatåg också men det blev inget av det.

Josse kom hit vid tre-tiden och vi började baka lussebullar. Det tog väldigt mycket längre tid än vi tänkt. Det ville inte rikgit jäsa som vi ville att det skulle göra...så det blev två timmar jäsning istället för en som det stog i receptet.

Men bullarna blev kalasgoda i alla fall när de var klara :D  och vi fick fler än vad som stog i receptet. Vi fick 40 istället för 30 :D




gottigott blev det :D:D

Nu ska jag laga lite mat så jag har lunch i morgon :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: