EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-12-16
12:54:26

Bussar+spårvagnar+natt = obra

Igår var jag med Amelie efter skolan för vi skulle hjälpa varandra att bli motiverade för plugg. Jag har tenta på fredag och hon har tenta på måndag. Vi har ju tenta på olika saker men det gick ändå lättare när vi satt båda två och pausade med lite snack och massor med te-drickande. Känner mig nu väldigt säker på vissa delar på matten.

Jag hade gått igånom de gamla tentorna som jag skrivit ut och markerat det osm ajg kan och det som jag kan lite av men inte är helt säker på. Jag gjorde några uppgifter och har också markerat vad det är jag ska göra idag och lite saker som jag ska fråga Roger om nu på eftermiddagen.

Och jag känner att även om jag inte klarar tentan så kommer jag ha kommit en bra bit på vägen och behöver inte plugga lika stenhårt till omtentan om det inte är så att den är väldigt långt borta.

I alla fall...nu kommer jag till hur rubriken till detta inlägg blev till... Jo det var såhär att Amelie och jag satt och pluggade fram till kvart över tolv ungefär och när jag skulle gå hem så var det bara 6:an som gick från Wavrinskys så jag tänkte att ajg får väl ta den till Linneplatsen då och byta till 1:an där. Det var dock 25 minuter till 6:an skulle komma så ajg gick till Shalgrenska och då kom den plötsligt (det stog alltså fel på skärmen).. jag åkte till Linneplatsen och väl där visar det sig att det är 50 minuter till 1:an kommer... mitt i natten trafiken är inte den bästa mitt i veckorna måste jag påstå.  Hade tur och hittade en buss osm gick förbi Marklandsgatan och det var bara 10 min tills den skulle gå så jag väntade.

Väl vid Marklandsgatan så gick bara 1:an mot mitt håll och det hade nu blivit 35 minuter tills den skulle komma. Jag visste av erfarenhet att det tar 30 minuter att gå hem så jag gjorde det... precis när jag kommer hem så kommer 1:an och kör... så istället för att sitta och frysa 30 minuter och sedan få ta del av vagnens värme i 7 minuter så gick jag och fick upp en behaglig värme och fick smatidigt en skön nattpromenad på 3 km.

Dock tog hela köret 1,5 timme och jag var hemma kvart i två vilket kanske inte är det bästa när man börjar 8 på morgonen. Dock struntade jag i frågestunden som var till fysik och kom till skolan 10:00 då matten började (fick sedan veta av Jo att frågestunden inte blivit av).

Sömn är viktigt och att vara uppe till 02:00 två dagar i rad och gå upp klockan 06:30 är ingen höjdare om man vill hålla koncentrationen på en nivå som gör att man i alla fall kan hålla sig vaken.

Snart är det dags för ett räknepass och jag ska försöka vara koncentrerad och göra så mycket som det bara gå, jag har ändå en laddning risgrynsgröt i magen så jag kommer nog kunna räkna ut av bara tusan :D

Övriga delen som är kvar av dagen ska ägnas åt plugg... för som sagt: även om jag itne klarar tentan så kommer jag vara en god bit på vägen :D


peace out





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: