EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-08-31
19:32:56

Vektoralgebra är klurigt

Ojojoj...vilken dag det varit. Det bästa på hela dagen tror jag var när läraren sa att vi inte skulle bli rädda för det här vi höll på med var tydligen det svåraste på kursen....hoppas verkligen han inte drev med oss.

Jag träffade Johanna utanför fysikhuset och vi skulle gå till studievägledaren för att ingen av oss visste var vi skulle vara...jag hade tre alternativ och Johanna två så vi kände att det var tryggast att gå till honom. MEn han hade möte. Vi sprang runt över hela Chalmers kändes det som och frågade människor och tillslut hittade vi till rätt sal coh vi han precis komma när läraren öppnade dörren för att släppa in oss. DUKTIGT! :D

Hela föreläsningen var lite knepig och hans handstil blev sämre och sämre ju längre tiden gick men det gick bra ändå. Han var bra för han skrev allt han tänkte och det tycker jag är bra för då hänger man med bättre. Det är också bättre till sen när man ska plugga till en tenta.

Efter lunch så var det räknetimme och jag måste säga att det är lite krångligt när han börjar lösa första uppgiften utan att säga det så man hamnar efter i beräkningen och förstår inte riktigt sådär på en gång utan får sitta sen i en kvart och reda ut vad det är han har gjort...när man är stolt över att ha förstått så kollar man upp och då är han halvvägs in på nästa uppgift....suck...

...vi fick några uppgifter och jag och Johanna lyckades inte lösa någon mer. Det är så också att de genomgångarna som finns i häftet inte hjälper en särskillt mycket för uppgifterna som finns i häftet. Det är lite synd för jag kunde inte fortsätta här hemma sen med de övriga. Jag satt i en timme och klurade på dem men det var inte en enda jag lyckades lösa....det tär på självförtroendet...(som inte är det högsta). Men får kolla upp det i morgon kanske...men då är det fysik...jaja...går nog bra.

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: