EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-08-12
20:05:16

Ledighet och bara lugn :D

Igår hade jag en ledig dag...det var skönt. Sov till tolv och solen sken när jag kom upp. Satte sedan planen  att åka till Bohus-Malmön i verket och påvägen dit tog jag en sväng genom Hovenäset bara för att se hur det ser ut också. Åkte med färjan Maria över till ön klockan två. Hittade efter en parkering mitt ute i ingenstans typ som jag inte ve om ajg fick stå på eller inte, men jag chansade. Sedan började jag gå. Gick upp på en höjd och man såg väldigt långt. Fint var det. Såg Hållö och Kungshamn. Sedan följde jag en väg och kom sedan till en vandringsled som går runt ön.

Började följa stigen in i en lövskog och det var svalt och skönt där så jag stannade lite och kollade runt...hade sett på kartan att det skulle finnas fornlämningar precis vid leden så jag tänkte att det kan vara kul och se vad det var för något...men det var bara stenhögar så jag gick tillbaka...

Gick lite till och hittade en gammal smedja och sedan följde jag leden åt andra hållet och kom då till det lilla samhället och lyckades sedan hitta tillbaka till bilen. Hade sett stora lastfartyg när ajg stog uppe vid ett av stenrösen och ville ju gärna titta närmare på dom men de låg inte vid hamnen utan längre ut så ajg tänkte att jag struntar väl i det då och tänkte inte mer på det... men sedan så åkte jag till andra ändan av ön och då såg jag de på nära håll...de låg ju som sagt en bit ut men man kunde ändå se ganska bra och då blev jag glad och kände att jag kunde köra hemåt. Tajmade färjan precis och tog sedan en omväg hem...lite nyfiken på omgivningen så jag åkte mot Amhult istället för Örn...det var en fin tur. Såg superfina hästar också och då fick man lite längtan tillbaka till det också. Ska se till att rida lite när jag kommer hemhem igen :D

När jag väl kom till Smögen igen så gick jag till Lotta och fikade lite. Sedan kom min kompis Karin som jag gick med i skolan i höstas...men hon flyttade till Jönköping och började plugga till sjuksköterska, och jag har inte sett henne sedan dess...men hennes familj har sommarhus i Hunnebo och hon är här hela sommaren och igår passade det bra att träffas och det var kul. Vi pratade jättemycket om det mesta och åt glass :D

Sedan vid åtta åkte jag tillbaka till centret och gjorde typ ingenting och sedan blev det bastu och film....Blade 3  jag såg inte mycket... kanske 10 minuter innan jag somnade.


Idag har varit en lugn dag... centret idag också och tiden har gått väldigt fort tycker jag...men det är bra :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: