EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-08-17
16:38:30

Så kommer mitt kommande år förmodligen se ut...

Nu alldeles nyss ringde en man som är studievägledare på Chalmers och talade om att det bara var fyra stycken som sökt Matematiska Tillämpningar så den kursen kommer inte att bli av....  detta var ett röstmeddelande så jag måste ringa honom i morgon och stämma av och då kommer jag också anmäla mig så att jag hamnar på fysikprogrammet. Kommer dock endast läsa första året av det och jag hoppas verkligen att det kommer bra. Det ska bli spännande iaf...efter detta år kanske jag kan klara de kurser jag inte klarade i våras...eller iaf förstå dem...förhoppningsvis :D

Så här kommer mitt år att se ut:


HT = hela höstterminen, H1 = första delen av höstterminen, H2 = andra delen av höstterminten
V1 = första delen av vårterminen, V2 = andra delen av vårterminen    


  HT   Analys och linjär algebra, 15 hp
        Kursen samläses med  Matematik med tillämpningar 1.

         Analys och linjär algebra, 20 hp. 
         Kursen samläses med Matematik med tillämpningar 1.

V1    Flervariabelanalys, 7,5 hp
V1    Programmering med Matlab, 5 hp
        Kursen samläses med  Programmering med Matlab

V2    Numerisk analys, 7,5 hp

H1    Linjär algebra II, 7,5 hp

H2    Statistik för fysiker 7,5 hp.

V1    Transformteori och analystiska funktioner, 7,5 hp


känns lite nervöst faktiskt... hoppas det kommer gå vägen :D

peace out
Kommentar:
2009-08-17 @ 22:49:37
#1: Syster

Låter som läskigt mycket matte :S jag har nog läst en del av det där, annars kan jag skaffa dig ett par tre privatlärare här i linköping sedan :P



Blev ingen tid över för bloggdesign, knappt jag hann skriva alls. Gjorde ju saker hela tiden. Man ska rasta farmor och pappa, hälsa på mormor och morfar (som tack och lov rastar sig själva) sedan är det hästar hit och katter dit och kompisar på ett hörn, köra bil, handla saker och äta mammas goda mat. och så var tiden slut och någon dator satt jag framför kanske en timme totalt under dessa dagar. Vilken semester :P



Glampi var gosig och mysig och kändes pigg och glad (jakt i hagen en kvart ungefär) Fritz var kastrerad, men fortfarande busig :P



Låter spännande med tryckkammare, du får berätta ALLT sedan :)



Kramar <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: