EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-08-05
23:56:22

Mitt 60:e dyk blev nattdyk :D

Tjohooo :D  det blev ett nattdyk idag med :D  de var så snälla och väntade på mig så att jag också kunde hänga med efter att ha varit i butiken :D   Vi åkte till Stenskär och dök en bit ut... jag hade Calle som parkamrat och allt funkade fint. Avvägningen känndes kanon, eller bättre än igår ialla fall :D

Det blev ett dyk till 29,3 meter och 47 minuter...jag började frysa lite lätt på slutet...kanske för att jag inte hade tillräckligt tjockt underställ...men dräkten är så tajt (för stort arsle) så jag kommer inte i det annars...

Det var ett fint dyk och det var mycket med bägarkorall och sen på djupet fanns också röd hornkorall :D  det har jag aldrig sett innan så det var roligt och jag har heller aldrig sett en nakensnäcka vilket jag fick detta dyk...och det var såklart Calle som hittade den...själv hade jag aldrig sett den...den var ju inte stor direkt :P    den var lila och fin :D

Det var lite hummer också och en paddtorsk skymtade jag också. En tångsnärta lyste vi på också :D

Detta var också mitt 60:e dyk!!!  :D:D  *tjohoo*

 sådär då...en dusch nu så är jag nöjd :D


peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: