EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-04-18
17:26:46

Hufvudcity

Nu är jag i huvudstaden och besöker min faster Inger och min bästa vän Frida. Nu sitter jag hemma hos Inger och Mamma är här också. Vi ska gå på dansuppvisning där Frida är med och dansar på Kulturama. Det ska bli jättespännade :D

Jag kom igårkväll och jag hade sällskap av Inger hela vägen för hon hade varit på möte i Gbg. Vi kom hem och gjorde lite mat och sen drack vi  te och åt nötter. Vi spelade lite spel också. Sen när Frida ringde efter att hon var klar med kvällens föreställning så skjutsade Inger in mig till Slussen och där träffade jag min underbart glada Frida. vi gick till ett café som hade öppet till tio så vi han köpa lite te och macka.

Vi tog tunnelbanan och Lidingöbanan ut till Frida och så kollade vi på Pretty Woman och hade det mysigt...det blev sent och båda somnade bums efter filmen och massa prat.

Idag så blev det lite sovmorgon och Frida kom och väckte mig vid tjugo i elva och då hade hon gjort frukost och det var mysigt. Sen skulle Frida ha föreställnign klockan tre så vi åkte in till stan till klockan ett och där skiljdes vi och jag gick till Sergelstorg och träffade Mamma som gått runt i stan någon timme redan. Vi gick runt och jag hittade ett par skor och sen gick vi till Gamla Stan och jag gick in i min favorit affär Moon Raven...hittade en ring och ett armband. Mycket nöjd är jag :D

Eftersom vädret var kanon så gick vi till Slussen och tog en buss hem till Inger. Vi har fikat lite med hemmagjord choklad som mamma och jag köpt och drack te och kaffe. Nu har vi gjort lite mat och ska äta...sen bär det av till Kulturama och dansuppvisning...och jag ska köra bil i Stockholm...LÄSKIGT!!!

Ikväll efter föreställnignen ska vi äta lite Frida och jag med hennes danskompisar och sen åka hem till henne och mysa. I morgon vet jag inte vad som händer än men det löser sig nog :D

ha en trevlig kväll!

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: